Zaloguj się

WIEDZA

Skuteczność wibroizolacji generatora energetycznego

Tematem pracy są przeprowadzone badania drgań układu wibroizolacji generatora energetycznego pod kątem jej skuteczności i możliwości zastosowania do innego rodzaju czy typu obiektów dynamicznych takich jak transport szynowy czy drogowy. Przeprowadzone pomiary drgań układu wibroizolacji wskazują, że skuteczność wibroizolacji, zdefiniowana w naszym przypadku jako iloraz amplitudy przyspieszeń nad i pod wibroizolatorem, będąca miarą dobroci wibroizolacji, to nie jedyny parametr, który winien być brany pod uwagę przy projektowaniu i doborze tego typu układu sprężystego w szczególności dla innego typu obiektów dynamicznych czy transportu. Pracę wykonano w ramach projektu badawczego 4875/B/TO2/2010/38.

Scharakteryzowano podstawowy układ regulacji paliwa silnika oraz zmodernizowany.

Przedstawiono sposób zabezpieczenia silnika przed uszkodzeniami (przecieki, niestateczna praca) oraz ustalenia resursowe i trwałościowe silnika. Omówiono także wybrane problemy i usterki występujące podczas użytkowania silnika. ENGINES PZL-10W - ASPECTS OF MAINTENANACE The article discussed some aspects of maintenance PZL-10W engines. Characterized the primary engine fuel control system and modernized. Presented how to protect the engine from damage (leaks, unstable work) and the findings of the resources and the durability of the engine. Also discussed some problems and faults that occur during using the engine.

Problemy związane z modernizacją infrastruktury kolejowej i ich wpływ na uzyskanie efektywności projektów

W artykule zaprezentowano majątek spółki PKP PLK S.A. oraz stan infrastruktury, który ulega dekapitalizacji. Realizowane projekty modernizacyjne wymagają opracowania studium wykonalności. W studiach tych uwzględniane są problemy związane z modernizacją, które w efekcie mają wpływ na uzyskanie efektywności projektów. Problemy te zostały pokrótce omówione. Wskazano kierunek zmian jakie powinny być dokonane aby w przyszłości ograniczyć liczbę problemów i w końcowym efekcie uzyskiwać lepsze wskaźniki efektywności dla modernizowanej infrastruktury kolejowej.

Wyznaczanie bazy wiedzy ekspertowej wspomagającej obsługiwanie silnika benzynowego

W artykule zawarto analityczne podstawy wyznaczania informacji obsługowej (obsługowej wiedzy ekspertowej) organizującej system obsługiwania technicznego obiektu. Przedstawiono podstawy analityczne procesu odnawiania własności użytkowych obiektu obsługi. Przyjęty w pracy model obsługiwania obiektu jest transformacją informacji opisującej przestrzeń cech użytkowania (diagnostycznej) obiektu do postaci nominalnej przestrzeni cech użytkowania obiektu. Artykuł zawiera podstawy teoretyczne dotyczące przekształcania informacji diagnostycznej i wiedzy specjalistycznej eksperta do postaci zbioru informacji obsługowej.

Zaawansowane usługi logistyczne w przedsiębiorstwie transportowym*

Transport, spedycja i logistyka stanowią istotny element gospodarki i są niezbędne do funkcjonowania większości przedsiębiorstw. Transport w powiązaniu z produkcją i obrotem towarowym stanowi część koncepcji logistycznej. Jako ostatnie ogniwo przemysłowego procesu realizacji wiąże ze sobą producenta oraz odbiorców, dodaje produktom firmy wartości, tworząc użyteczność czasu i miejsca w wyniku przemieszczania towarów w określonym czasie i miejscu. Jego rola sprowadza się do bezpośredniego udziału w realizacji podstawowego celu logistyki, czyli dostarczenia określonego produktu w określone miejsce i w określonym czasie.

Logistyka i łańcuchy dostaw a wartość i metody jej tworzenia

Zarządzanie dotyczy często "tworzenia wartości" lub dostarczania "wartości dla klienta". Dyskutuje się o "łańcuchach wartości". Określeniem, które budzi kontrowersje jest „wartość logistyczna”. Słowa te pojawiają się regularnie w tekstach dotyczących logistyki i zarządzania łańcuchami dostaw w Polsce i na świecie. Uważny przegląd dostępnej literatury dowodzi, iż choć słowo „wartość”, często stosowane w wymienionych obszarach badawczych, za każdym razem oznacza coś innego. W rzeczywistości bowiem trudno jest podać jedną definicję wartości. Istnieje ich wiele, a samo słowo zależne jest od kontekstu. Prezentowany artykuł jest zbiorem refleksji na temat wartości oraz metod jej tworzenia w logistyce i w łańcuchach dostaw.

Markov model of the ship’s navigational safety on the open water area

Abstract: In the paper the navigational safety model for ship on the open area Has been proposed. The Markov process has been used to describe the safety model. Futhermore, the characteristics of this model have been determined. 1. INTRODUCTION The navigational safety is based primarily on analysis of current situation and depends on the interaction between the man, technology and environment . The literature mentions that the errors at any of components have the greatest impact on the occurrence of hazardous situations. Therefore, the methods and criterions to settle the hazard situation and to evaluate of quality control and assessment in terms of traffic safety is very important. It could help to develop the best control or the best manoeuvres for given hazard situation . Thus, the ability to anticipate the navigation of a hazardous situation is possible.

Oszacowanie dokładności pomiaru temperatury powierzchni w termografii ciekłokrystalicznej

Celem artykułu jest oszacowanie dokładności pomiaru temperatury powierzchni w metodzie termografii ciekłokrystalicznej. Omówiono stanowisko pomiarowe do przeprowadzania kalibracji termoczułych ciekłych kryształów, celem ustalenia związku pomiędzy demonstrowaną barwą a odpowiadającą jej temperaturą powierzchni. Załączono szczegółowe wyniki otrzymane z przykładowego eksperymentu kalibracji. Przedstawiono szczegółowy tok obliczeń prowadzący do oszacowania dokładności pomiaru temperatury powierzchni w badaniach z termoczułymi ciekłymi kryształami. Dokładność pomiarów temperatury powierzchni, realizowanych na przedstawionym stanowisku doświadczalnym oszacowano na 0,86 K.

Dokładność i błedy w drogowych pomiarach opóźnienia hamowania

W artykule przedstawiono analizę dokładności pomiaru opóźnienia hamowania pojazdów podczas badań drogowych dla przyrządów dopuszczonych do użytkowania w stacjach kontroli pojazdów jako przyrządy kontrolne. Oceniono wpływ przechyłów nadwozia na uzyskiwane wartości opóźnienia oraz omówiono wyniki pomiarów drogowych wykonanych różnymi metodami.

Ocena wpływu oddziaływania skrzyżowań w układach drogowych

W artykule przedstawiono sposób oceny wzajemnego oddziaływania skrzyżowań w układach drogowych. Zaprezentowana procedura umożliwia określanie miar tego oddziaływania oraz ich wartości na podstawie wyników mikrosymulacji ruchu drogowego. Procedura badająca wpływ konfiguracji sieci skrzyżowań wykorzystuje związki ruchu, które można ustalić w układzie drogowym. Wykorzystana jest tu analogia do występujących w innych dziedzinach wiedzy, tzw. współczynników wspólności (ekonomia, biologia, nauki społeczne). Związki ruchu ustalane są na podstawie wyników mikrosymulacji z wykorzystaniem popularnych modeli ruchu. Miary oddziaływania ruchu w układzie drogowym estymowane są na podstawie macierzy związków ruchu. Ocena oddziaływania bazuje na algorytmach analizy przestrzennej. Macierze związków ruchu indeksowane są przy uwzględnieniu występowania w nich obszarów skorelowanych. Identyfikacja związków ruchu ma na celu dostosowanie jego organizacji do istniejących w tym zakresie potrzeb.
Subskrybuj to źródło RSS