Zaloguj się

WIEDZA

Charakterystyka przedsięwzięć związanych z organizacją transportu materiałów niebezpiecznych w ruchu samochodowym

W dobie współczesnego świata transport towarów i usług, a także wiedza z tego zakresu ma dla ludzi, przemysłu, handlu ogromne znaczenie. Organizacja transportu zgodnie z przepisami i normami w zakresie bezpieczeństwa, gwarantuje nie tylko zminimalizowanie zagrożeń wynikających z przewozu materiałów niebezpiecznych, ale i pełną jego efektywność. Możliwość doboru rodzaju opakowania lub środka transportu w zależności od zagrożeń stwarzanych przez konkretny towar niebezpieczny bez pogarszania bezpieczeństwa w transporcie - jest wiedzą wartą poznania i stosowania, a szczególnie gdy głównym czynnikiem efektywnego biznesu jest stałe ograniczanie kosztów.

Wymagania stawiane okrętowym systemom zarządzania energią

Okrętowe systemy zarządzania energią (EMS) stają się standardem i zastępują powoli systemy zarządzania mocą (PMS). Związane jest to z upowszechnianiem się okrętowych układów napędowych z przekładnią elektryczną oraz silnie rozwijanymi tego typu systemami przemysłowymi. Zabezpieczają nie tylko przed wystąpieniem zaników napięcia w sieci, ale redukują koszty wytwarzania energii elektrycznej, filtrują alarmy, wspomagają proces kontroli i nadzoru operatora, posiadają narzędzia diagnostyczne, pozwalają na wizualizację i archiwizowanie parametrów pracy systemu. W artykule przedstawiono wymagania stawiane okrętowym systemom, ich specyfice, parametrom. Podjęto próbę określenia ich dalszego rozwoju, w tym zabezpieczeń przed błędami, nieautoryzowanym dostępem, odpornością na zakłócenia oraz wirusy komputerowe.

Doskonalenie jakości kształcenia w zakresie eksploatacji okrętowej broni rakietowej i artylerii

Standardy życia oraz pracy w krajach rozwiniętych - w tym również w Polsce, szczególnie po wstąpieniu do Unii Europejskiej - wymagają odpowiednio dobrego przygotowania młodych ludzi, kształconych w uczelniach wyższych do skutecznego, satysfakcjonującego wypełniania funkcji i zadań wynikających z ról społecznych i zawodowych, do których się przygotowują. Od studiującej młodzieży wymaga to osiągania w procesie kształcenia określonego poziomu wiedzy i umiejętności oraz kształtowania odpowiednich postaw. W literaturze przedmiotu - za F. Januszkiewiczem - można odnaleźć twórczą rolę instytucji edukacyjnych. Należy zauważyć, że szkoły (uczelnie) zostały stworzone po to, by rozwijać osobowość (…). Z każdego etapu kariery szkolnej uczący się powinien wychodzić duchowo bogatszy, osobowościowo bardziej wszechstronny, zawodowo sprawniejszy, życiowo bardziej zaradny, lepiej wyposażony w umiejętności skutecznego działania i osiągania zamierzonych celów, bardziej spolegliwy i nastawiony ku ludziom.

Wpływ czynników agresywnych na destrukcję polimerowych powłok ochronnych

W artykule przedstawiono wyniki badań destrukcji powłok epoksydowych, poddanych oddziaływaniu promieniowania ultrafioletowego lub wodnych 20% roztworów: chlorku sodu, kwasu siarkowego, wodorotlenku potasu. Badania rentgenograficzne i spektroskopowe w podczerwieni udokumentowały znaczne utlenienie powierzchni starzonych powłok, świadczące o ich destrukcji chemicznej.

Rail irregularities identification with use of inverted parametric models

Abstract: The paper presents an application of the loading force identification method based on inversion of regressive parametric models to the reconstruction of rail irregularities. The irregularities are identified from the accelerations of vibrations signals measured on the axel boxes of the car during its ride. In the article both numerical and experimental verification of the method are shown.

Zapasy w przedsiębiorstwie rolniczym - konieczność czy zapobiegliwość

Rolnictwo jako branża od początku lat 90. XX wieku przeszło wiele zmian strukturalnych. Jedną z istotniejszych była zmiana relacji przedsiębiorstw rolniczych do otoczenia, polegająca głównie na otwartości rynków zaopatrzenia jak i również rynków zbytu [Wasilewski 2004]. Zmniejszona częstokroć żywotność produktów spowodowana ich szybkim starzeniem się, konieczność skracania cykli produkcyjnych oraz rosnący popyt na towary wysoko wartościowe stawiają wygórowane wymagania rynku rządzonego przez konsumenta [Gołembska 1999]. Doprowadziło to do konieczności optymalizacji w procesie zarządzania, szczególnie procesami przepływu towarów i informacji. Odpowiednie sterowanie tymi procesami powinno dawać odpowiedź na częste pytania, jakie zadaje sobie producent: co? komu? gdzie? kiedy? ile? jak?.

Problemy usuwania pyłu z filtrów powietrza silników spalinowych pojazdów specjalnych

Scharakteryzowano systemy filtracji powietrza wlotowego pojazdów eksploatowanych w warunkach dużego zapylenia powietrza. Wyjaśniono celowość bieżącego usuwania z osadnika zatrzymanego przez cyklony pyłu. Scharakteryzowano ejekcyjny system odsysania pyłu z osadnika odpylacza bezwładnościowego. Przedstawiono wpływ stopnia odsysania m na charakterystyki skuteczności i oporu przepływu odpylaczy bezwładnościowych. Przeanalizowano przyczyny mniejszej skuteczności odpylania multicyklonu, niż pojedynczych cyklonów, z których jest on zbudowany. Opracowano metodykę badań eksperymentalnych równomierności odsysania pyłu z pojedynczych cyklonów multicyklonu.

Modelowanie czasów wykonania robót budowlanych z wykorzystaniem wnioskowania rozmytego

Podczas realizacji budowy, na czasy wykonania poszczególnych robót wpływają różne czynniki. Dlatego, czasy wykonania robót oszacowane w etapie planowania budowy mają charakter niepewny. W referacie założono, że ta niepewność nie jest spowodowana brakiem wiedzy, lecz przedstawia pewien rozrzut możliwych czasów wykonania danej roboty. Opisano metodę rozmytego modelowania czasów wykonania robót budowlanych na podstawie niepewnych danych charakteryzujących warunki realizacji budowy. W opisanej metodzie wykorzystano wnioskowanie rozmyte oraz powiązanie pomiędzy rozkładem prawdopodobieństwa i rozkładem możliwości. Podano również przykład wykorzystania opisanej metody dla oszacowania rozmytego czasu wykonania roboty budowlanej.

Analiza konkurencyjności przedsiębiorstw spedycyjno -przewozowych w polsce i w niemczech

W pracy przedstawiono problematykę wpływu jakości infrastruktury drogowej na wyniki rentowności eksploatacji pojazdów członowych (zestawów naczepowych) w Polsce i w Niemczech oraz wynikające z tego różnice wydajności w pracy przywozowej tożsamych środków transportowych do przewozu identycznych ładunków. W opracowaniu podjęto próbę analizy wpływu regulacji prawno-adminstracyjnej dotyczącej dopuszczalnej masy całkowitej pojazdów oraz nacisków na osie dla zestawów naczepowych w obu krajach a następnie przeprowadzono wnioskowanie dotyczące optymalizacji załadunku w świetle tychże przepisów oraz rentowności tak realizowanego przewozu. W efekcie możliwe stało się wnioskowanie o konkurencyjności w tym aspekcie działalności przedsiębiorstw polskich i niemieckich.
Subskrybuj to źródło RSS