Zaloguj się

WIEDZA

Wdrażanie systemu zarządzania bezpieczeństwem łańcucha dostaw - wybrane zagadnienia

System zarządzania bezpieczeństwem łańcucha dostaw należy do stosunkowo "młodej" grupy systemów zarządzania. Może być on wdrażany zarówno w małych przedsiębiorstwach jak i korporacjach międzynarodowych. Jego zastosowanie jest możliwe wszędzie tam gdzie przede wszystkim wymagania kontrahentów oraz złożoność procesów operacyjnych regulują potrzebę wdrożenia odpowiednich mechanizmów bezpieczeństwa systemu dostaw.

Uwarunkowania prawne bezpieczeństwa transportu materiałów niebezpiecznych

Patrząc na współczesny obraz świata możemy dojść do wniosku, iż usługi transportowe są zjawiskiem trwale związanym z życiem człowieka. Z roku na rok wzrasta liczba ładunków drogowych, a w tym materiałów niebezpiecznych, które stwarzają zwiększone zagrożenie bezpieczeństwa na drogach.

Outsourcing w logistyce morskiej

Logistyka morska jest relatywnie nowym i rozwijającym się obszarem aplikacyjnym logistyki w odniesieniu do lądowo-morskich łańcuchów dostaw z ich uwarunkowaniami wewnętrznymi i zewnętrznymi. Celem opracowania jest przedstawienie możliwości wykorzystania outsourcingu w rozwiązywaniu problemów logistyki morskiej i morskiego operatora logistycznego.

Internalizacja kosztów zewnętrznych transportu drogowego w polityce UE

Handel i transport dzisiejszej Unii Europejskiej oparte są na transporcie drogowym. Charakter geograficzny kontynentu, a w szczególności jego stosunkowo niewielkie rozmiary predysponują transport drogowy. Również charakter techniczny i technologiczny dają mu, w obsłudze handlu wewnętrznego Unii Europejskiej, znaczną przewagę nad innymi gałęziami transportu.

Logistyka zwrotna źródłem zwiększania konkurencyjności firm w łańcuchach dostaw

Logistyka zwrotna według J. Szołtyska to "ogół procesów zarządzania przepływami odpadów (w tym produktów uszkodzonych) i informacji (z tymi przepływami związanymi), od miejsc ich powstawania (pojawiania się) do miejsca ich przeznaczenia w celu odzyskania wartości (poprzez naprawę, recycling lub przetworzenie) lub właściwego składowania w taki sposób, by przepływy te były efektywne ekonomicznie i minimalizowały negatywny wpływ odpadów na środowisko naturalne człowieka" [Szołtysek, 2009].

Rozwój transportu intermodalnego w Polsce. Podstawowe uwarunkowania i wyzwania

Przedmiotem badań jest analiza rozwoju transportu intermodalnego w Polsce na przestrzeni ostatnich trzech lat. Ich celem jest dokonanie wieloaspektowej oceny funkcjonowania i rozwoju tej formy przewozów w wymiarze stricte transportowym, z jednoczesnym wskazaniem skutków tego rozwoju dla układu rynku kolejowych przewozów krajowych i międzynarodowych, jak również polskich portów morskich, a głównie operatorów terminali kontenerowych tam zlokalizowanych.

Transport w gospodarstwie rolnym jako źródło kosztów logistycznych

Specyficzny charakter produkcji w rolnictwie sprawia, iż szczególnie istotne znaczenie w jej organizacji mają procesy transportowe. Gospodarstwo rolne jest jednostką transportową "mimo woli", wiele bowiem działań wiąże się z przemieszczaniem wewnątrz obiektów gospodarczych (głównie pasze, woda, obornik itp.), jak też na zewnątrz w skali gospodarstwa i okolicy.

Koszty logistyki zwrotnej w zarządzaniu łańcuchami dostaw w świetle badań

Zmiany zachodzące w gospodarce światowej, polegające na stałym wzroście międzynarodowej wymiany handlowej, stanowią główną determinantę rozwoju rynków dla wszelkiego rodzaju dóbr i usług. Intensyfikacja wymiany handlowej jest źródłem problemów natury ekonomicznej i społecznej oraz związanych z zarządzaniem coraz bardziej złożonymi potokami dóbr realnych.

Wybrane aspekty warunkujące rozwój lądowo-morskich intermodalnych łańcuchów transportowych w Europie

Celem publikacji jest wskazanie kierunków rozwoju technik transportu, przeładunku i składowania ładunków w europejskim systemie transportu oraz preferowanych lądowo-morskich intermodalnych łańcuchów transportowych w zintegrowanych gałęziowo systemach transportu, a także określenie warunków jakie muszą być spełnione, aby tradycyjne łańcuchy transportu zostały zastąpione intermodalnymi.

Subskrybuj to źródło RSS