Zaloguj się

WIEDZA

Dostępność transportowa na obszarze o niskim popycie na usługi transportowe

W literaturze przedmiotu można wyróżnić liczne próby definiowania oraz analizy dostępności transportowej. Najczęściej są one łączone z infrastrukturą transportu, która stanowi bazę dla sprawnego przemieszczania się pasażerów oraz ładunków. W tym ujęciu rozwój infrastruktury w zakresie przestrzennym oraz jakościowym jest warunkiem poprawy dostępności transportowej danego obszaru.

Optymalizacja procesu zaopatrzenia materiałowego w wyniku wdrożenia metody MRP (planowania potrzeb materiałowych)

Logistyka zaopatrzenia, która odgrywa coraz większą rolę, stanowi początek wewnętrznego łańcucha logistycznego w przedsiębiorstwie, obejmując swym zakresem działania związane z zamawianiem, składowaniem, odbiorem, przemieszczaniem, ustalaniem zapotrzebowania odbiorców i racjonalnym zużyciem dóbr, a także utrzymywaniem odpowiednich zapasów (ocena, ochrona, kontrola).

Diagnozowanie efektywności podmiotów publicznego transportu zbiorowego

Istota transportu zbiorowego pojęcie efektywności podmiotów publicznego transportu zbiorowego
Działalność ludzka czy wykonywanie codziennych czynności związane jest z przemieszczaniem. Na obszarach zurbanizowanych przemieszczeniu służy publiczny transport zbiorowy. Jest to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej linii komunikacyjnej, liniach komunikacyjnych lub sieci komunikacyjnej.

Identyfikacja pochodzenia produktów żywnościowych na przykładzie polskiego łańcucha dostaw

W ciągu ostatnich lat miało miejsce wiele afer żywnościowych, które obniżyły poziom ochrony oraz zmniejszyły zaufanie konsumenta do jakości żywności. Wynikiem tych wydarzeń było pojawienie się licznych regulacji europejskich, między innymi: Regulacja nr 178/2002 oraz Regulacja nr 1935/2004, których zadaniem jest wprowadzenie jednolitych w całej Europie wymagań w stosunku do bezpieczeństwa żywności.

Koncepcja systemu do wspomagania decyzji zarządzania łańcuchem dostaw

Obecnie przedsiębiorstwa zmuszone są do działania w szybko zmieniającym się otoczeniu w ramach globalnej konkurencji. Dlatego muszą posiadać zdolności i narzędzia do zarządzania przedsiębiorstwem na nieprzewidywalnych rynkach, przy posiadaniu rozproszonych zasobów jednocześnie minimalizując koszty i czas realizacji zamówień klientów. W ostatnich latach wiele firm o zasięgu globalnym jak również małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), zdaje sobie sprawę, że skuteczność ich działań jest w dużym stopniu zależna od odpowiedniej współpracy i koordynacji z ich dostawcami, jak również z odbiorcami czy bezpośrednio klientami końcowymi.

Usługi elektroniczne Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego

Interesującą propozycją dla przedsiębiorców jest możliwość elektronicznego wykonania wielu procedur realizowanych przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego (w szczególności przez Biuro ds. Transportu Międzynarodowego). Służy do tego portal elektronicznego Punktu Kontaktowego prowadzony przez Ministerstwo Gospodarki. Dla elektronicznej realizacji procedur, wymagane jest posiadanie profilu zaufanego ePUAP lub podpisu kwalifikowanego (jak uzyskać profil zaufany lub podpis kwalifikowany?).

Techniczne i organizacyjne aspekty bezpieczeństwa w morskich przewozach kontenerowych

Od końca lat 60. XX wieku kontener staje się konsekwentnie najbardziej uniwersalnym opakowaniem transportowym dla coraz szerszej grupy ładunków. Konsekwencje tego procesu widoczne są przede wszystkim w aspektach: ilościowym, jakościowym oraz rynkowym.

Weryfikacja i walidacja dynamicznych modeli symulacyjnych procesów logistycznych

Modele symulacyjne stosowane są zazwyczaj wtedy, gdy nie można lub bardzo trudno jest uzyskać rozwiązanie analityczne badanego problemu. Sytuacja taka ma miejsce w przypadku analizy dynamicznego zachowania systemów i procesów logistycznych. Odpowiedni dobór strategii i sprawne posługiwanie się narzędziami logistycznymi, w tym metodami symulacji komputerowej, umożliwia i ułatwia rozwiązywanie problemów logistycznych występujących w działalności przedsiębiorstw na rynku, zwłaszcza w przypadku konieczności kooperacji między różnymi podmiotami.

Porównanie metod oceny i wyboru dostawców w przedsiębiorstwie - case study

Proces wyboru i oceny dostawców jest jednym z najważniejszych aspektów działania przedsiębiorstwa, ponieważ skupia się na obszarze zaopatrzenia w sposób szczegółowy. W przeszłości wiele firm stosowało standardowe reguły przy wyborze dostawców, a brak dokładnej oceny prowadził do popełniania wielu błędów decyzyjnych.

Projektowanie sieci logistycznej dla obsługi przedsiębiorstw produkcyjnych

Gospodarka rynkowa wymusza wiele różnych form organizacji zaopatrzenia materiałowego oraz sieci dystrybucji wyrobów gotowych związanych z obsługą zarówno dzielnic przemysłowych dla małych i średnich miast, jak i wielkich aglomeracji gospodarczo-przemysłowych o złożonych potrzebach w zakresie usług logistycznych.

Subskrybuj to źródło RSS