Zaloguj się

WIEDZA

System wspomagający zaopatrzenie magazynu dystrybucyjnego

Materiały i metody w zagadnieniu logistyki dla przedsiębiorstwa handlowego
Do zadań logistyki w przedsiębiorstwie należy planowanie, realizacja, a także kontrola procesów związanych z przepływem towarów od ich nabycia, poprzez przetworzenie lub wytworzenie, po dystrybucję, aż do odbiorcy końcowego.

Gdzie jest Twoja przesyłka?

Możliwość śledzenia trasy, którą pokonuje kontener czy przesyłka to już niemal standard w większości firmy logistycznych. Jednak precyzyjne wskazanie aktualnego miejsca pobytu transportowanych towarów umożliwia niewielkich rozmiarów lokalizator GPS oraz oprogramowanie GPS Trace. Rozwiązanie to pozwala bowiem na stałe kontrolowanie drogi, jaką pokonuje, a w przypadku kradzieży na szybką reakcję i odzyskanie wartościowych przedmiotów.

Integracja technologii automatycznej identyfikacji z systemem wspomagającym zarządzanie w lądowym terminalu przeładunkowym

Większość terminali przeładunkowych w Polsce wykonuje na bieżąco planowanie i rozmieszczanie JTI na podstawie własnych obserwacji i doświadczeń opracowując ręcznie pracochłonną dokumentację.

Koszty funkcjonowania pasażerskiego rynku transportu lotniczego

Procesy gospodarcze zachodzące w transporcie powodują powstanie kosztów, które w różnej mierze i w różny sposób obciążają trzy grupy podmiotów, przedsiębiorstwa transportowe, usługobiorców transportu oraz państwo i społeczeństwo. Przedsiębiorstwa są obciążone kosztami własnymi produkcji, usługobiorcy - kosztami zaspokojenia potrzeb transportowych, a państwo i społeczeństwo - kosztami społecznymi transportu.

Koncepcja modelowania ciągłości procesów logistycznych

Współczesna działalność gospodarcza, zarówno realna jak i wirtualna, rozwija się dynamicznie w skali globalnej. Pociąga to za sobą ciągły wzrost złożoności systemów, w ramach których realizowane są zintegrowane procesy biznesowe, produkcyjne oraz usługowe, jak również konieczność podejmowania kluczowych decyzji w oparciu o niedoskonałą wiedzę, obarczoną niepewnością, niekompletnością i niejednoznacznością dostępnych informacji.

Ograniczenia zjawiska kongestii z wykorzystaniem elastycznych pasów ruchu

Postęp komunikacyjny niesie za sobą konsekwencje w postaci zwiększającej się liczby pojazdów silnikowych, powstawania zatorów w sieci drogowej i zakłóceń obniżających płynność ruchu. Następstwem tych zjawisk jest kongestia transportowa w układach drogowych miast, co oznacza zatłoczenie na szlakach komunikacyjnych i zatory.

Kształtowanie atrybutów organizatorów zintegrowanego systemu transportowego

Zmiany zachodzące w gospodarce światowej oraz wymogi dotyczące funkcjonowania podmiotów gospodarczych, wynikające z członkostwa w Unii Europejskiej stają się wyznacznikiem obieranych postaw strategicznych polskich organizacji gospodarczych oraz wpływają znacząco na ich funkcjonowanie.

Wpływ dyrektywy siarkowej Parlamentu Europejskiego na konkurencyjność przedsiębiorstw żeglugi promowej na Bałtyku. Koncepcja badań naukowych

Parlament Europejski i Rada Unii Europejskiej w dniu 21 listopada 2012 r. przyjęły dyrektywę 2012/33/UE, zmieniającą dyrektywę Rady 1999/32/WE, w zakresie zawartości siarki w paliwach żeglugowych. Dyrektywa, zwana dyrektywą siarkową, obowiązuje od 1 stycznia 2015 r.

W kierunku nowego paradygmatu rozwoju transportu w Unii Europejskiej

Transport, silniej niż inne działy gospodarki Unii Europejskiej odczuwa presję na ochronę środowiska. Znajduje to odzwierciedlenie we wspólnej polityce transportowej UE, która wykorzystując narzędzia parametryczne i nieparametryczne zmierza do wyznaczonego celu jakim uczyniła zrównoważony transport.

Subskrybuj to źródło RSS