Zaloguj się

WIEDZA

Refleksje o logistyce przyszłości

Logistyka to branża, która w zglobalizowanym świecie coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Ze względu na swoją specyfikę wciąż ewoluuje, by sprostać wymaganiom nowoczesnego biznesu i dostosować się do dynamicznych zmian w otoczeniu gospodarczym. Sieciowość współczesnej gospodarki, postępująca wirtualizacja świata i prowadzonych interesów stawia przed nią szereg nowych wyzwań.

Koncepcje logistyczne w planowaniu realizacji budowy

Budownictwo jest dziedziną przemysłu w istotny sposób związaną z logistyką. Związek ten jest opisany i wynika m.in. ze specyfiki budownictwa polegającej na nieruchomości produktu budowlanego oraz uwarunkowań lokalizacyjnych. Powoduje to przede wszystkim konieczność stosowania dostaw podstawowych zasobów produkcyjnych - materiałów.

Rynki frachtowe jako instrumenty regulacji sektora morskich globalnych przewozów kontenerowych

Sektor morskich globalnych przewozów kontenerowych, stanowiący integralny element składowy globalnej żeglugi morskiej, podlega współcześnie oddziaływaniu trzech równolegle działających mechanizmów, które kształtują procesy realne realizowane w tej silnie umiędzynarodowionej sferze transportu.

Czynniki kształtujące relacje endogeniczne jako uboczne składniki procesów logistycznych

Jednym z ważnych czynników wpływających bezpośrednio na efektywność i wyniki firmy jest komunikacja wewnętrzna czyli relacje endogeniczne. Gdyby trzeba było wymienić najistotniejsze elementy przyczyniające się do rozwoju firmy to komunikacja znalazłaby się tuż obok dobrego planu sprzedażowego.

Branża transportowa w obliczu zmian technologicznych

Polscy przedsiębiorcy na inwestycje w technologię wydają średnio 12 tys. euro rocznie. To zaledwie 36% wydatków firm francuskich i 41% inwestycji firm z Niemiec. W porównaniu do naszych zachodnich konkurentów wciąż tkwimy w erze papierowych segregatorów. Problem niedoinwestowania szczególnie widać w branży transportowej. Badania TomTom Telematics  dotyczące implementacji nowych technologii, przeprowadzone na przedstawicielach kadry zarządzającej w polskich firmach, wskazują na to, że podstawowym nośnikiem informacji w polskich firmach są klasyczne papierowe segregatory (40%). Ustępują im nawet arkusze kalkulacyjne typu MS Excel (29%).

Jakość logistycznej obsługi klientów hoteli - studium przypadku

Globalizacja i rosnąca konkurencja sprawiają, że podmioty gospodarcze i pojedynczy klienci domagają się coraz wyższego poziomu obsługi. Przedsiębiorstwa, które są w stanie zaoferować wysoki poziom świadczonych usług, szczególnie tych dostosowanych do indywidualnych potrzeb klienta, mają dużą przewagę konkurencyjną. Logistyka jest tym obszarem działań, w którym firmy poszukują efektywnych rozwiązań obsługi klientów, zarówno w aspekcie jakości oferowanych usług jak i redukcji ponoszonych kosztów.

Subskrybuj to źródło RSS