Zaloguj się

WIEDZA

Współczesne tendencje w rozwiązywaniu zagadnień transportowych w aglomeracjach miejskich

Podmiotami polityki transportowej w miastach są organy i instytucje, których zadaniem jest programowanie celów polityki transportowej i jej realizacja. Struktura oddziaływania podmiotów polityki transportowej na system transportowy ma charakter hierarchiczny, bowiem współcześnie kreowana jest na poziomach: międzynarodowym, krajowym, regionalnym i lokalnym. Lokalny wymiar polityki transportowej jest w związku z tym uzależniony od podmiotów funkcjonujących na wyższym poziomie tej hierarchii.

Koncepcja modelu symulacyjnego do oceny wpływu inwestycji w infrastrukturę transportu na bezpieczeństwo ekologiczne

Dynamicznie rozwijający się sektor transportowy przyczynia się w ogromnym stopniu do realizacji celów unijnej Strategii Lizbońskiej na rzecz wzrostu gospodarczego i zatrudnienia. Transport jest jednym z najważniejszych czynników determinujących rozwój regionalny. Towarzyszący rozwojowi tego sektora wzrastający popyt na usługi transportowe prowadzi jednak do coraz większego natężenia ruchu, a w konsekwencji do poważnych zagrożeń ekologicznych.

Wykorzystanie standardowych kodów kreskowych w celu identyfikacji pacjentów - ramy prawne

W nowocześnie zarządzanych szpitalach wykorzystuje się automatyczną identyfikację pacjentów, która ułatwia szybki dostęp do wszelkich informacji osobowych oraz stanu chorego. Czy zastosowanie kodów kreskowych do celów identyfikacji pacjentów jest jednak bezpieczne i czy nie zagraża ochronie danych osobowych pacjenta?

Analiza aspektów prawnych i praktycznych standaryzacji w wybranych obszarach ochrony zdrowia

Standaryzacja polega na wprowadzaniu jednolitych norm i sposobów działania, a jej synonimami są: harmonizacja i unifikacja. Trendy standaryzacyjne obserwuje się w różnych branżach i obszarach, a jednym z nich jest zarządzanie przepływem produktów leczniczych, którego kluczowym elementem jest unikalna identyfikacja tych produktów. Ma ona niezwykłe znaczenie z punktu widzenia zapewnienia bezpieczeństwa produktów oraz bezpieczeństwa farmakoterapii.

Znaczenie ekoinnowacji w zarządzaniu łańcuchem dostaw

Zrównoważony rozwój - wyzwanie dla biznesu w XXI wieku
Menedżerowie zarządzający procesami biznesowymi w łańcuchach dostaw współczesnych przedsiębiorstw podejmują decyzje i działają w świecie ogromnych, mających różnorodny charakter, wyzwań. Jednym z najważniejszych postulatów dla liderów biznesu w XXI wieku jest zrównoważony rozwój, którego filozofia znajduje odzwierciedlenie w różnych obszarach zarządzania łańcuchem dostaw.

Polityka Unii Europejskiej na rzecz zwiększenia efektywności ekonomicznej i środowiskowej transportu. Cz. 2. Dekarbonizacja transportu

Unia Europejska (UE) postawiła sobie za cel ograniczenie globalnej zmiany klimatu tak, aby wzrost temperatury nie przekroczył 2°C w stosunku do okresu sprzed epoki przemysłowej. Realizacja tego celu wymaga, aby poziom emisji do 2050 r. został zmniejszony o 80-95% w porównaniu z poziomem z 1990 r.

EDI w łańcuchu dostaw - element integracji i optymalizacji kosztów

Doskonała komunikacja i koordynacja są obecnie coraz bardziej niezbędne, a transportowane towary przekraczają więcej granic niż kiedykolwiek wcześniej. Systemy informatyczne, aby skutecznie wspomagać obszary logistyczne, muszą umożliwiać łatwe komunikowanie z różnorodnymi kontrahentami. Od systemu informatycznego wymagać należy zatem umiejętności obsługi nie tylko własnego formatu danych, ale również możliwości komunikowania się z partnerami.

Polityka Unii Europejskiej na rzecz zwiększenia efektywności ekonomicznej i środowiskowej transportu. Cz. 1. Poprawa efektywności energetycznej transportu

Zgodnie z inicjatywą przewodnią "Europa efektywnie korzystająca z zasobów", ustanowioną w ramach Strategii Europa 2020, nadrzędnym celem europejskiej polityki transportowej jest pomoc w stworzeniu systemu, który oferuje usługi mobilności wysokiej jakości przy mniejszym korzystaniu z zasobów. W praktyce oznacza to, że transport musi zużywać mniej energii, korzystać z energii ekologicznej i lepiej wykorzystywać nowoczesną infrastrukturę. Sprostanie tym wyzwaniom stanowiło zasadniczy cel artykułu.

Teoretyczne i praktyczne aspekty zagospodarowania przestrzeni współczesnych portów morskich ze szczególnym uwzględnieniem portów morskich o podstawowym znaczeniu dla gospodarki Polski

Działalność gospodarcza portów morskich zawsze wiązała się z zaangażowaniem terenów portowych. Zarówno realizacja podstawowej funkcji portowej - funkcji transportowej, jak i pozostałych funkcji gospodarczych portów morskich (m.in. handlowej, dystrybucyjno - logistycznej, przemysłowej) nie mogłaby się odbywać bez istnienia terytorium portowego. W przypadku funkcji transportowej współcześnie można nawet zaobserwować zjawisko zwiększonego zapotrzebowania na powierzchnię bezpośredniego zaplecza lądowego nabrzeży przy zmniejszeniu zapotrzebowania na długość samej linii cumowniczej.

Subskrybuj to źródło RSS