Zaloguj się

WIEDZA

Rozwój koncepcji systemu transportu małymi samolotami dla istniejącej sieci lotnisk i lądowisk w polsce

Streszczenie: Celem opracowania jest wykorzystanie istniejących lotnisk i lądowisk dla Systemu Transportu Małymi Samolotami na terenie Polski. Najważniejszym z elementów jest wybór odpowiednich lokalizacji lotnisk z sieci już istniejących lotnisk i lądowisk. Wybór ten musi uwzględniać wszystkie aspekty związane z zakładaniem lotniska użytku publicznego.

Logistyczna obsługa klienta w przedsiębiorstwach

Logistyczna obsługa klienta powinna stanowić fundament systemu logistycznego i przyświecać realizacji procesów logistycznych w przedsiębiorstwach TSL. W artykule zostały wskazane wzajemne relacje kosztów logistycznych oraz poziomu obsługi logistycznej przedsiębiorstwa, jak również podstawowe kroki w dziedzinie opracowania i wdrożenia polityki firmy w zakresie logistycznej obsługi klienta.

Zastosowanie bezprzewodowych systemów transmisji do poprawy bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych

Streszczenie: W artykule przedstawiono model niestrzeżonego przejazdu kolejowego wyposażonego w dodatkowy system ostrzegania kierowców. Zaproponowano publiczne standardy WSN, Wi-Fi i WiMax do przekazywania informacji użytkownikom ruchu drogowego o zbliżającym się pociągu. W pracy pokazano jak bezprzewodowa transmisja danych oparta na sieciach publicznych może istotnie podnieść poziom bezpieczeństwa przyszłych systemów sterowania ruchem kolejowym.

Symulacyjne badanie uszkodzeń zawieszenia pojazdu szynowego

W artykule przedstawiono możliwość wykorzystania pakietu symulacyjnego w ocenie stanu technicznego zawieszenia pojazdu szynowego. Badania symulacyjne przeprowadzono na zamodelowanym torze o dobrym stopniu utrzymania w celu uzyskania informacji o możliwości monitorowania stanu technicznego zawieszenia i detekcji jego uszkodzeń. Obiektami badań są wagony pasażerskie. Pierwszy z nich posiada sprężyny stalowe w zawieszeniu II stopnia, natomiast drugi sprężyny pneumatyczne odwzorowane za pomocą zaimplementowanego w programie modelu Nishimury. Uszkodzenia elementów podatnych i tłumiących zawieszenia zamodelowano poprzez redukcję współczynników sztywności oraz współczynników tłumienia.

Rozwój transportu wodnego podczas realizacji działań w ramach projektu civitasrenaissancena przykładzie miasta szczecinek

W artykule przedstawiono problematykę wdrożenia zadania związanego z wprowadzeniem transportu wodnego na jeziorze Trzesiecko za pomocą programu CiViTAS. Przedstawiono w nim rodzaj i zakres działań mających na celu uzyskanie bardziej efektywnego wykorzystania transportu wodnego. Praca przedstawia wyniki analizy stanu bazowego oraz częściowej ewaluacji zadania określonego w ramach programu jako 2.3.

Oddziaływanie ruchu statku na lip w obszarze toru podejściowego do portu

Bezpieczna eksploatacja liniowej infrastruktury przesyłowej (LIP) ułożonej w dnie akwenu morskiego na skrzyżowaniu z torem podejściowym uzależniona jest od gęstości ruchu statków w tym obszarze. Wielkość statków wyznaczać będzie wskaźniki bezpiecznej eksploatacji LIP. Jednym z kluczowych wskaźników jest prawdopodobieństwo naruszenia strefy bezpieczeństwa wokół LIP. W artykule zostanie zaprezentowana metoda szacowania tego wskaźnika w funkcji wielkości eksploatowanych statków.

Zastosowanie menedżerskich gier symulacyjnych

W niniejszej pracy poruszona została problematyka zastosowania rozrywkowych gier komputerowych i niekomputerowych w kształceniu z zakresu transportu, spedycji i logistyki na różnych poziomach kształcenia. Metoda ta przyczynia się do zmniejszenia dystansu między teorią, a praktyką, a jej stosowanie pozwala zwiększyć atrakcyjności kursów.

Dostępne fundusze unijne na inwestycje w branży transportowej

W związku z długoletnimi zaniedbaniami w rozwoju potencjału transportowego w Polsce nadrobienie nagromadzonych zaległości inwestycyjnych, jedynie z krajowych środków budżetowych, stanowi znaczny problem. Szczególnie niski udział transportu w nakładach inwestycyjnych na gospodarkę miał miejsce w latach 90. W niektórych latach udział ten kształtował się tylko na poziomie 3,5%, podczas gdy w świetle ogólnie przyjętych standardów nie powinien być mniejszy, niż 10%.

Assessment of observer positions for given behavior of drivers

In a series of recent papers [1, 2, 3] the concept of tracing stolen cars was introduced and developed. Generally, the aim is to intercept wanted cars, hence course prediction is a crucial issue. Unlike e.g. ballistic missiles, the route of a road vehicle is controlled continuously by decisions of its driver. In this paper, we develop several models of drivers’ behavior and analyze their impact on the predictability of future positions. Next, two sets of observation points are compared with respect to their hit rate on a sample of vehicle paths generated according to a given type of behavior.
Subskrybuj to źródło RSS