Zaloguj się

WIEDZA

Zabezpieczenie logistyczne sytuacji kryzysowych przez pododdziały sił zbrojnych RP

Destrukcyjny charakter klęsk żywiołowych, spustoszenia i zniszczenia jakie niosą ze sobą, proces usuwania i likwidacji ich skutków, w czasie ostatnich wydarzeń w naszym kraju, nabiera szczególnego znaczenia. W wyniku kolejnej powodzi, która przeszła przez tereny Polski, zniszczeniu uległy między innymi drogowe ciągi komunikacyjne, przeprawy mostowe, wały przeciwpowodziowe, domostwa, obiekty użyteczności publicznej, zalane zostały olbrzymie obszary pól uprawnych i tereny zurbanizowane. Odcięte od świata zostały miasta i wioski, a jedynym sposobem dotarcia do powodzian były niejednokrotnie środki pływające, których nasycenie na terenie kraju jest dalece niewystarczające w obliczu tego typu klęsk żywiołowych.

Możliwości komputerowego wspomagania systemu nahełmowej prezentacji danych w zakresie sterowania położeniem kątowym głowicy obserwacyjno-celowniczej

W referacie przedstawiono wyniki przeprowadzonych w ITWL analiz w zakresie możliwości zastosowania systemu nahełmowej prezentacji danych do sterowania uzbrojeniem modernizowanych śmigłowców wojskowych. W części ogólnej omówiono wybrane metody i układy wykorzystywane do wyznaczania położenia kątowego hełmu oraz wspomagania pilota w zakresie nahełmowego sterowania systemem pozyskiwania danych wizualnych (np. głowic obserwacyjno-celowniczych). W części szczegółowej przedstawiono wyniki analizy wybranych algorytmów i projekt układu wyznaczania orientacji hełmu (bazujący na module pomiarowym z sensorami pola magnetycznego i siły bezwładności), wykorzystywanych do sterowania położeniem kątowym elementów pozyskania danych wizualnych (np. głowicy obserwacyjno-celowniczej). Realizacja tego tematu została przyjęta do finansowania przez MNiSzW w ramach projektu badawczego rozwojowego.

Analiza zderzenia samochodu osobowego z drzewem

W pracy przedstawiono wyniki badań doświadczalnych i symulacyjnych zderzenia samochodu Chrysler Neon ze sztywną przeszkodą reprezentującą drzewo. Badania doświadczalne wykonano na stanowisku w Przemysłowym Instytucie Motoryzacji, badania symulacyjne zrealizowano przy użyciu komercyjnego programu LS-Dyna. Zamieszczono wybrane wyniki otrzymane z przeprowadzonego eksperymentu oraz wyniki symulacji komputerowych.

Some interopearbility problems of european electronic tolling service

The existing EETS systems in the European Union member states are not interoperable due to many differences. European Commission has taken bold steps to address that issue. The first one was Directive 2004/52/EC on the interoperability in the Community. The second was decision to launch Europe’s own Galileo system. The third was EC decision from 6 October 2009 based on CESARE and RCI projects. Furthermore, the Motor Transport Institute researches in mentioned matters have been presented too.

Problemy występujące w logistyce transportu drogowego oraz sposoby ich rozwiązywania

Problemy występujące w logistyce transportu drogowego są rzadko poruszane w literaturze naukowej. Z tego też powodu istnieje konieczność głębszej analizy rozważanego zagadnienia oraz sposobów rozwiązywania omawianych problemów. W pracy ponadto zaproponowano sposoby rozwiązywania problemów logistycznych przy wykorzystaniu metod prognozowania środków transportu.

Aspekty fiskalne i finansowe amortyzowania aktywów trwałych przedsiębiorstw transportowych

Proces amortyzowania jest ściśle procesie transportowym. związany z wykorzystywaniem aktywów trwałych w Poziom zaangażowania środków trwałych w procesach transportowych był zawsze wysoki i charakteryzuje się tendencją rosnącą. Skala zjawiska amortyzowania jest efektem trendów zmieniającego się udziału strukturalnego poszczególnych rodzajów transportów. W warunkach polskich dominującym jest transport samochodowy, który realizuje 70% przewozów.

Starsi kierowcy - rosnący problem krajów uprzemysłowionych

W prezentowanym referacie przedstawiono wyniki międzynarodowych badań poświęconych starszym kierowcom, działania podejmowane wobec tej grupy uczestników ruchu w wybranych krajach oraz pakiet edukacyjny „Kierowca 50+”. Pakiet opracowany w ITS wpisuje się w ogólnoświatowe działania na rzecz mobilności i bezpieczeństwa starszych kierowców.

Cienkościennych

Prezentowany referat jest publikacją dydaktyczną pokazującą połączenie dwóch zagadnień. Jedno z nich to rozważania teoretyczne dotyczące wyznaczania sił wewnętrznych w kopule, a drugie to praktyczne zastosowanie ich przy wymiarowaniu elementu żelbetowego. Jest to dość rzadko spotykana praktyka w nauczaniu projektowania, gdyż zwykle te dwa zagadnienia są realizowane na dwóch oddzielnych przedmiotach i przeciętny student ma trudności z ich połączeniem.
Subskrybuj to źródło RSS