Zaloguj się

WIEDZA

Logistyka w epoce napoleońskiej

Bez względu na to jak oceniali Napoleona Bonaparte jemu współcześni, czy następne pokolenia, był postacią wielką. Jego osoba obrosła legendą, którą zresztą świadomie sam budował i podsycał. Właśnie dlatego tej wybitnej postaci, mniej lub bardziej zasłużenie przypisuje się wiele zasług i osiągnięć. Osobie Napoleona przypisuje się także wiele aforyzmów i anegdot. Bezsprzecznie jednak zasługi cesarza Francuzów na polu sztuki wojennej są nie do przecenienia.

Porządkowanie i wartościowanie kryteriów oceny rozwiązań budowlanych

W referacie, na podstawie analizy kryteriów konstrukcyjnych, technologicznych, użytkowych, ekologicznych i ekonomicznych, wytypowano właściwe kryteria oceny rozwiązań budowlanych. Następnie, rozpatrzono trzy przykładowe sytuacje decyzyjne, zróżnicowane ze względu na preferencje decydenta w odniesieniu do poszczególnych kryteriów oceny. Wykorzystując teorię relacji i porządkowania, zaproponowano metodę przekształcania indywidualnych funkcji preferencji kryteriów w grupową funkcję preferencji.

Pneumatyczny system przeciwdziałania zagrożeniom terrorystycznym ze strony nurków

Bezprawne wtargnięcie na teren portu niepożądanych osób może zakończyć się aktem sabotażu lub atakiem terrorystycznym. Wynikiem takich działań są ofiary śmiertelne, straty o charakterze gospodarczym i ekonomicznym, degradacja środowiska naturalnego, itp. W odpowiedzi na realne zagrożenia oczywistym staje się podjęcie działań mających na celu zabezpieczenie portu przed tego typu zagrożeniami poprzez budowę niezawodnych systemów monitorowania i nadzoru rejonu nadbrzeża oraz akwenu wodnego obszaru portu, umożliwiających wykrycie, rozpoznanie i lokalizację występujących zagrożeń oraz podjęcie skutecznego przeciwdziałania w celu ich neutralizacji. Systemy monitorowania i nadzoru umożliwiają wykrycie i śledzenie obiektów naruszających chroniony obszar. Pomagają również w wypracowaniu decyzji o ogłoszeniu alarmu, ale nie posiadają środków przeznaczonych do zwalczania zagrożenia. Dlatego też zalecanym uzupełnieniem systemów detekcji są urządzenia związane z przeciwdziałaniem zagrożeniom - systemy efektorów. System efektorów przeznaczonych do zwalczania zagrożeń terrorystycznych skierowanych przeciwko bazom morskim i kotwicowiskom zakłada wykorzystanie fal akustycznych jako broni obezwładniającej (ang. NonLethal Weapon). Broń akustyczna jest tematem prowadzonych na świecie prac badawczych i rozwojowych. Jest ona klasyfikowana jako broń obezwładniająca pozbawiająca intruza zdolności do wykonywania jakichkolwiek działań dywersyjnych, bez konieczności trwałych uszkodzeń fizycznych ciała.

Symulacyjna metoda analizy rozpylenia paliwa ciekłego z wykorzystaniem wtryskiwaczy piezoelektrycznych

W artykule przedstawiono wyniki wykorzystania metody symulacyjnej do badania zasięgu strugi wtryskiwanego paliwa ciekłego z wtryskiwaczy piezoelektrycznych benzyny wykorzystywanych w nowoczesnych układach wtrysku wysokociśnieniowego. Omówiono budowę modelu i przebieg badania symulacyjnego. Weryfikację uzyskanych wyników przeprowadzono na podstawie badań eksperymentalnych prowadzonych na stanowisku wyposażonym w kamerę do szybkiego filmowania i cyfrowej analizy obrazu. W procedurze weryfikacyjnej uwzględniono wpływ przeciwciśnienia ośrodka na zasięg i prędkość rozprzestrzeniania się strugi.

Algorytm wyznaczania wielo-towarowego maksymalnego przepływu w grafach skierowanych

W pracy przedstawiono algorytm wyznaczania maksymalnego przepływu wielo-towarowego w oparciu o algorytm Dinica wyznaczania maksymalnego przepływu jedno-towarowego. Algorytmem Dinica wyznaczono ścieżki i płynące nimi strumienie miedzy każda parą s-t. Idea zaprezentowanego algorytmu polega na umożliwieniu przepływu towarów krawędziami wchodzącymi w skład wyznaczonych ścieżek w sposób zrównoważony. Ograniczeniu podlegają jedynie strumienie o największych wartościach.

Ubezpieczeniowe aspekty piractwa morskiego

Eskalacja przemocy na morzu coraz dotkliwiej dotyka transport i logistykę morską. Według obserwacji International Maritime Bureau (IMB)2 liczba ataków pirackich wzrosła z 239 w 2006r. do aż 445 w roku 2010. Do 22 lipca 2011 miało już miejsce 292 incydentów pirackich, przetrzymywanych zaś było 20 statków, w większości wraz z zakładnikami.3 Analizując statystyki IMB z 2010r. można zauważyć, że około 75% wszystkich ataków pirackich przeprowadzono w ośmiu lokalizacjach, uznawanych obecnie za najbardziej newralgiczne obszary, do których należą: Somalia, Zatoka Adeńska, Indonezja, Morze Południowochińskie, Bangladesz, Nigeria, Malezja oraz Morze Czerwone.4

granicznym posiada ważne połączenia - przez kanał Odra - Szprewa na południu i Odra -

Havela na północy - z Berlinem i dalej z zachodnio - europejskim systemem dróg wodnych śródlądowych. Odra jest drugą co do wielkości rzeką w Polsce. Powierzchnia dorzecza liczona do Roztoki Odrzańskiej - wynosi 118 611 km, długość rzeki ok. 847 km (od źródeł do jeziora Dąbie), długość drogi wodnej 741,60 km liczona od ujścia Opawy w Ostrawie km 0,00 (ok. 105 km biegu rzeki) do ujścia Odry Wschodniej do jez.

Organizacja logistyki w przedsiębiorstwach

Właściwie wkomponowanie sfery logistyki w strukturę zarządzania przedsiębiorstwem może stanowić istotny element w usprawnieniu systemu kształtowania i realizacji przepływów materiałowych oraz informacyjnych, pozwalający na wzrost potencjału przedsiębiorstw oraz efektywniejszego ich wykorzystania. Istotną kwestią często jest jednak wybór, czy logistyka powinna być samodzielnym działem funkcjonalnym, czy też podporządkowanym innym działom podstawowym.

Problemy bezpieczeństwa ruchu kołowych pojazdów specjalnych

Streszczenie: Niniejszy artykuł dotyczy zagadnień związanych z bezpieczeństwem wojskowych pojazdów kołowych. W treści artykułu przeprowadzono analizę literaturową badań prowadzonych z udziałem kołowych pojazdów wojskowych. Podstawą do prowadzonych analiz są zawarte w treściach publikacji wyniki badań eksperymentalnych i symulacyjnych. Poruszane zagadnienia mają ścisły związek z bezpieczeństwem pojazdów stąd też tytuł artykułu.

Innowacyjny system zabezpieczenia przejazdów szp-1

W artykule opisano innowacyjny system zabezpieczenia przejazdów kolejowych SZP-1, który został opracowany w ramach projektu ESTER. System ten jest ekonomiczną alternatywą w stosunku do obecnie stosowanych m.in. dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, w tym transmisji radiowej oraz niekonwencjonalnych źródeł energii elektrycznej. System SZP-1 przeznaczony jest do stosowania na liniach kolejowych małoobciążonych.
Subskrybuj to źródło RSS