Zaloguj się

WIEDZA

Logistyka kontraktowa

Celem referatu było wykazanie, iż przedsiębiorstwa zaliczane do polskiego sektora MŚP nawiązują ścisłe relacje z usługodawcami logistycznymi w ramach logistyki kontraktowej. Został określony zakres funkcji, które to powszechnie zlecane są do wykonania zewnętrznym wykonawcom oraz postawiona teza o zależności ilości i struktury przekazywanych funkcji od dostępności danego podmiotu MŚP do usługodawców logistycznych. Głównym założeniem referatu było określenie dostępności podmiotów MŚP do usług logistycznych oraz wpływu jaki poziom tej dostępności wywiera na wybór określonego modelu logistyki kontaktowej.

Eksperymentalna analiza możliwości zastosowania układów sprężystych w wibroizolacji torowisk

Eksperymentalna analiza możliwości zastosowania układów sprężystych jest złożona i składa się z następujących elementów: eksperymentalne badania elementów sprężystych, modelowaniu dynamiki torowiska z uwzględnieniem przyjętych do wibroizolacji elementów sprężystych, eksperymentalnym badaniu na stanowisku doświadczalnym a następnie eksperymentalnym badaniu w rzeczywistych warunkach skuteczności zastosowanej wibroizolacji torowisk oraz rozprzestrzenianiu się drgań w środowisku. Pracę wykonano w ramach projektu badawczego 4875/B/TO2/2010/38.

Analiza możliwości programu komputerowego przeznaczonego do symulacji taktycznych rozwinięć linii wężowych z samochodów pożarniczych

W pracy zaprezentowano możliwości komputerowego programu do badania taktycznych rozwinięć linii wężowych z samochodów pożarniczych. Ze względu na wysokie koszty badań laboratoryjnych i poligonowych, analizę taktycznych układów gaśniczych prowadzi się obecnie coraz częściej przy zastosowaniu specjalistycznych programów komputerowych, przy pomocy których przeprowadza się ich symulację. Jedyny w Polsce tego typu program został opracowany, przetestowany i zaimplementowany jako ćwiczenie w ramach laboratorium Hydromechaniki w Szkole Głównej Służby Pożarniczej. Umożliwia on wyznaczenie wszystkich istotnych parametrów rozwinięć linii wężowych z wybranych samochodów gaśniczych przy zadanych warunkach początkowych pożaru wybranego obiektu. Wyniki są prezentowane zarówno w formie tabelarycznej jak i graficznej z możliwością ich wydrukowania na drukarce.

Edukacja w kontekście polityki bezpieczeństwa ruchu drogowego na lata 2011-2020

Bezpieczeństwo ruchu drogowego należy do najważniejszych problemów społecznych ze względu na ogromne koszty społeczne i ekonomiczne, które generują wypadki drogowe. Polityka UE w zakresie brd ma na celu zapewnienie bezpiecznego i ekologicznego przemieszczania się obywateli w całej Europie. Aby zrealizować ten cel należy kontynuować prace 3.

Zastosowanie logiki rozmytej do wyznaczania gotowości zautomatyzowanego systemu transportu bliskiego

Od zautomatyzowanych środków transportu bliskiego oczekuje się coraz wyższej gotowości do wykonania zadań transportowych. Wiąże się to z coraz wyższymi wymaganiami dotyczącymi niezawodności i obsługiwalności, a zarazem jakości działania podsystemów urządzenia transportowego, w tym podsystemu sterowania. W artykule zaproponowana została metoda oceny gotowości zautomatyzowanego systemu transportowego z zastosowaniem heurystycznych wskaźników wag będących funkcją wymagań stawianych systemowi i jego elementom. Przedstawiono przykład zastosowania logiki rozmytej do estymacji gotowości urządzenia transportowego, suwnicy pomostowej.

Koncepcja systemu bezpieczeństwa na kolejowych przejściach granicznych ue

W transporcie kolejowym, jako rozległym systemie, zagadnienie zapewnienia bezpieczeństwa publicznego wydaje się szczególnie ważne. Jednym z istotnych problemów w tym obszarze jest bezpieczeństwo publiczne na kolejowych przejściach granicznych, które są przejściami granicznymi Unii Europejskiej. W artykule dokonano identyfikacji zagrożeń bezpieczeństwa publicznego w transporcie kolejowym, w tym na kolejowych przejściach granicznych z państwami nie będącymi członkami Unii Europejskiej.

Bezpieczny komputerowy system atp

Współcześnie w systemach sterowania ruchem w transporcie w coraz szerszym stopniu znajdują zastosowanie komputery, przy pomocy których w łatwy sposób można zrealizować funkcję wynikające z procedur sterowania ruchem w transporcie. Dla zapewnienia bezpieczeństwa działania systemu, poszczególne komputery realizujące funkcję ruchowe łączy się w odpowiednie układy wielokanałowe - w literaturze można spotkać kilka zasadniczych typów stosowanych rozwiązań - sprzętowy układ dwukanałowy, jednokanałowy układ sprzętowy z dwoma programami, itd. System SOP-2P, którego struktura została przedstawiona w artykule, ma najwyższy poziom bezpieczeństwa - SIL 4.

Bezpieczeństwo ruchu drogowego w polsce i norwegii w świetle kształcenia młodych kierowców

Polsce oraz Norwegii. Wskazano podobieństwa i różnice w procedurach dotyczących otrzymania prawa jazdy w tych krajach oraz porównano opinie młodych kierowców dotyczące dodatkowych szkoleń doskonalących technikę jazdy samochodem w pierwszych miesiącach po otrzymaniu prawa jazdy. Wyniki porównania wyraźnie wskazują, że stosowany w Norwegii system jest znacznie bardziej skuteczny w utrzymywanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa na drogach publicznych.
Subskrybuj to źródło RSS