Zaloguj się

WIEDZA

Strategie rozwoju portów polskich w konkurencyjnym otoczeniu portów regionu morza

W artykule przedstawiono strategie rozwoju portów polskich Gdynia i Gdańska, koncentrując się na przedstawieniu najważniejszych działań organizacyjnych, marketingowych i infrastrukturalnych uwzględniając funkcjonowanie w globalnych morsko-lądowych łańcuchach transportowych. Przedstawiono otoczenie konkurencyjne portów polskich oraz zaprezentowano wybrane działania prywatyzacyjne, inwestycyjne i udział w projektach Unii Europejskiej sprzyjające wzmocnieniu pozycji konkurencyjnej portów polskich o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej. W artykule znajdują się uaktualnione wyniki najnowszych badań prowadzonych w ramach projektu „Model systemu logistycznego Polski jako droga do komodalności transportu w Unii Europejskiej”.

Kryzys finansowy a funkcjonowanie i prognozy rozwoju rynku tsl w niemczech

W referacie przedstawiono podstawowe aspekty funkcjonowania sektora TSL (transport, spedycja, logistyka) w Niemczech w czasie ostatniego kryzysu finansowego. Zaprezentowano wnioski z kroków podjętych przez państwo niemieckie w celu ochrony swojej gospodarki. Głównym elementem referatu są wyniki badania ankietowego przeprowadzonego wśród niemieckich przedsiębiorstw TSL. Głównym celem badań była ocena obecnej kondycji oraz perspektyw rozwoju sektora TSL w Niemczech z punktu widzenia samych uczestników rynku.

Identyfikacja obszarów wiedzy w procesie realizacji zamówienia

W artykule przedstawiono, na bazie wyników badań ankietowych i przeprowadzonych wywiadów, propozycje obszarów wiedzy, istotnych zdaniem autorów, przy realizacji procesu zamówienia. Badaniem objęto przedsiębiorstwa przemysłu maszynowego, dla których opracowywany jest system informatyczny wspierający zarządzanie wiedzą w tego typu przedsiębiorstwach.

The role of stakeholders in a developing reference model of city logistics versus the quality of citizens’ life

The main aim of the paper is to present the role of stakeholders in developing reference model of city logistics versus quality of life. Authors discussed different expectations of stakeholders in relation to the city logistics and introduced assumptions for a referential model of city logistics versus quality of life. The study covered selected results of survey conducted among 1600 residents of three medium sized cities in Poland. Based on the survey's results, the authors made attempts to work out the model of the behavior of residents in relation to different forms of transport.

Węgiel kamienny jako produkt logistyczny

Celem niniejszego artykułu jest scharakteryzowanie węgla kamiennego jako produktu logistycznego oraz przedstawienie przepływu węgla kamiennego w kanale dystrybucji. 1. WPROWADZENIE Produkt logistyczny, to towar będący przedmiotem przepływu w kanale dystrybucji z fizycznego i ekonomicznego punktu wiedzenia. Produktem logistycznym można nazwać również zbiór życzeń i oczekiwań odbiorców co do towarów i usług, które mogą być wyprodukowane lub wykonane przez określony system logistyczny. W związku z tym, towar lub usługa jako produkty logistyczne są z jednej strony produktami przepływu w kanale logistycznym, a z drugiej - ekonomiczna forma tego produktu umożliwia osiągnięcie zysków przez wszystkich uczestników kanału.

Automatyzacja doju krów mlecznych

Artykuł dotyczy zagadnienia pozyskiwania mleka od krów mlecznych jako procesu transportu wewnętrznego w gospodarstwach mleczarskich. W niniejszym opracowaniu zaprezentowano najnowsze trendy w automatyzacji doju krów i aktualny stan tego procesu w polskich gospodarstwach mlecznych na tle światowych liderów. Zaprezentowano zasadę działania robota udojowego i warunki konieczne dla jego funkcjonowania. Wskazano także zalety i wady pełnej automatyzacji w pozyskiwaniu mleka. Opracowanie ujmuje zagadnienie doju krów mlecznych jako problem logistyczny dotyczący organizacji pracy w gospodarstwach mlecznych z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć technologicznych.

Nowoczesne powierzchnie magazynowe w kształtowaniu funkcji logistycznych aglomeracji trójmiasta

Walka konkurencyjna, a w szczególności stała dążność do ograniczania całkowitego poziomu kosztów, spowodowały iż w ostatnich czasach zrodziła się nowoczesna formuła prowadzania gospodarki magazynowej. Opiera się ona na outsourcingu potrzeb magazynowych, zlecaniu realizacji procesów magazynowych przedsiębiorstwom zewnętrznym. Podstawą świadczenia tego typu usług jest nowoczesna, uniwersalna infrastruktura magazynowa, określana jako nowoczesne powierzchnie magazynowe. Infrastruktura tego typu jest jednym z przyczynków przyspieszenia tempa wzrostu potencjału logistyczno-transportowego i w dalszej kolejności konkurencyjności.

Wyniki badań ankietowych programu dored

Artykuł reprezentuje problemy w realizacji zaopatrzenia punktów handlowych w centrach dużych miast na podstawie badań kwestionariusza wśród 900 punktów w ramach programu autora DORED. Pierwsza informacja o programie DORED ukazała się w periodyku Logistyka 2/2005: Pilotażowe badania programu DORED. Poruszony temat obejmuje zasięgiem zakres miejskiej logistyki, transportu lądowego i organizacji ruchu w centrach miast.

Warszawska kolej dojazdowa a stan sektora kolejowego w polsce

Celem niniejszego artykułu jest ocena działania Warszawskiej Kolei Dojazdowej w perspektywie całego sektora kolejowych przewozów pasażerskich w Polsce. Autorzy wyjaśniają również przyczyny znaczących różnic pomiędzy ogólną jakością przewozów pasażerskich a jakością usług świadczonych przez Warszawską Kolej Dojazdową.
Subskrybuj to źródło RSS