Szybkie zmiany technologiczne podstawą bezpiecznego łańcucha dostaw
Sektor transportu, spedycji i logistyki (TSL) stawia na pracowników i technologie budujące odporność organizacyjną
Sektor transportu, spedycji i logistyki (TSL) stawia na pracowników i technologie budujące odporność organizacyjną
Dynamiczny rozwój rynku e-commerce wymusza znaczące inwestycje w infrastrukturę logistyczną i magazynową oraz tworzy nowe miejsca pracy w tych sektorach. Zmiany dzieją się dynamicznie na naszych oczach, wpływając na preferencje zakupowe, zarówno w skali globalnej, jak i kraju. Firmy muszą dostosować się do rosnącego popytu, a tym samym zadbać o personel, który zagwarantuje realizację zamówień.
Kryzys, którego doświadcza polski sektor TSL, nie zostanie zażegnany bez pomocy państwa. Głośne protesty kierowców i lobbing organizacji reprezentujących sektor przynoszą pierwsze efekty. 1 lipca 2024 roku w życie wszedł obowiązek elektronicznej kontroli zezwoleń dla zagranicznych przewoźników wjeżdżających na teren Polski oraz zmodyfikowane zasady umowy transportowej między UE a Ukrainą. Ich celem jest zapewnienie uczciwych zasad współpracy na pełnym napięć transgranicznym rynku TSL.
Zeroemisyjne samochody dostawcze w końcu opuściły laboratorium przyszłości. Jednak na drodze do stania się praktyczną technologią codziennego użytku przed nowym rodzajem ciężarówek stoi jeszcze kilka wyzwań.
Polska plasuje się na pierwszym miejscu pod względem liczby automatów paczkowych w Unii Europejskiej. Dane Unlimited Parcel Intelligence wskazują, że w zasięgu 10 tys. mieszkańców jest zlokalizowanych około 38 potencjalnych miejsc przeznaczonych do odbioru e-zakupów. Tak wiele możliwości sprzyja rozwojowi sektora e-commerce. Wyzwanie stanowi utrzymanie czystości automatów na możliwie najwyższym poziomie, a także skuteczna implementacja bezdotykowych rozwiązań technologicznych.
Aż 800 milionów złotych musiały zwrócić polskie firmy po przeprowadzonych kontrolach celno-skarbowych w ostatnich latach. Między rokiem 2018 a 2023 liczba kontroli w obszarze klasyfikacji celnej zwiększyła się aż ośmiokrotnie.
Firma Solaris Bus & Coach opublikowała Raport zrównoważonego rozwoju za rok 2023. Dokument w przekrojowy sposób prezentuje nieustanne zaangażowanie firmy w obszarach społecznej odpowiedzialności biznesu, zrównoważonego rozwoju oraz etyki korporacyjnej. W Raporcie przedstawione zostały procesy przygotowujące producenta do realizacji ambitnego celu osiągnięcia neutralności emisyjnej w 2045 roku.
Od dawna, czyli od momentu otwarcia granic Unii Europejskiej, obserwujemy rosnący trend podróży po Europie na własną rękę. Taki wyjazd daje dużą wolność. Tylko podróżni decydują o tym, jaki będzie kierunek wyprawy, jakie autostrady będzie uwzględniać trasa, gdzie będą zatrzymywać się na odpoczynki. Jeśli i Ty planujesz taką wycieczkę, musisz przemyśleć kilka istotnych aspektów. Jak przygotować się do wakacji? Czy sieć autostrad sprzyja kierowcom? Jakie dokumenty ze sobą zabrać? Wyjaśniamy.
Firma Dachser informuje, że sytuacja na Morzu Czerwonym pod względem bezpieczeństwa statków nie ulega zmianie. Rebelianci Huti powiększają obszar działania na Morzu Czerwonym i w Zatoce Adeńskiej, przez co armatorzy zmuszeni są do dalszej adaptacji i modyfikacji tras, w celu zapewnienia bezpieczeństwa załóg i statków. Sytuacja ta doprowadziła do dużych zmian w obsłudze statków i wydłużenia czasu tranzytu głównie na trasach: Europa - Azja / Indie - Pakistan - Bangladesz - Cejlon (IPBC), a także Europa - Bliski Wschód.
Tylko w 2023 roku polskie lotniska obsłużyły ponad 52 miliony pasażerów. To o 27,4% więcej niż rok wcześniej. Wzmożony ruch wymusza na obiektach liczne modernizacje, ale niestety czasem mogą one mieć sprzeczne priorytety. Przykładowo, przeznaczenie znacznej części finansów na systemy służące bezpośrednio pasażerom może ograniczyć budżet potrzebny na rozwinięcie systemów zaplecza.