Nowy standard dla niestandardowych paczek
Big Heavy Ugly - tak w branży transportowej określa się paczki niestandardowe. Operator logistyczny DB Schenker wprowadza w Polsce usługę Parcel+.
- 0
- Kategoria: Transport i spedycja
Big Heavy Ugly - tak w branży transportowej określa się paczki niestandardowe. Operator logistyczny DB Schenker wprowadza w Polsce usługę Parcel+.
LCube - dynamicznie rozwijająca się firma deweloperska, oferująca nowoczesne rozwiązania i usługi na rynku magazynowym w Polsce - rozpoczęła realizację kolejnego parku magazynowego. Po kameralnym projekcie, który powstaje w podrzeszowskiej Jasionce, na nową lokalizację wybrano miejscowość Dobrzykowice, na wschód od Wrocławia. Planowany kompleks logistyczny docelowo będzie liczył 60 tys. m kw. Projekt jest realizowany w formule joint venture z Grupą Sindbad.
70% Polaków uważa, że w ogłoszeniach o samochodach używanych zawarte są nieprawdziwe informacje, a 3/4 badanych musiało naprawiać używane auto w ciągu pół roku od momentu jego kupna. Zapobiec temu ma nowo opracowany Cyfrowy Paszport Pojazdu, który jest już dostępny na popularnym portalu ogłoszeniowym.
InPost - lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie - uruchomi kolejne centrum logistyczne w Parku Przemysłowym Accolade w Goleniowe pod Szczecinem. Będzie to kolejny hub InPostu, który obsługuje ponad 13.000 Paczkomatów® w Polsce oraz usługi kurierskie w oparciu o własną infrastrukturę logistyczną i gwarantuje dostawy w terminach D+1.
Z raportu Delloite "Przemysł 4.0 w Polsce - rewolucja czy ewolucja?" opublikowanego w 2020 r. wynika, że technologie - tuż za działalnością operacyjną - są tym czynnikiem, który napędza innowacje w przemyśle. Nie powinno więc dziwić, że blisko jedna trzecia badanych firm zaczyna skalować w swoich organizacjach automatyzację procesów w oparciu o roboty i uczenie maszynowe. Automatyzacja produkcji to jedno z tych rozwiązań technologicznych, których wdrożenie nie tylko podnosi kluczowe wskaźniki efektywności w firmie. Może ją także uczynić pożądanym miejscem pracy i rynkowym liderem.
DHL Express tworzy pierwszą na świecie zeroemisyjną sieć logistyczną Express, wykorzystującą transport elektryczny. Dwanaście elektrycznych samolotów towarowych "Alice" firmy Eviation zostanie przekazanych DHL Express do 2024 r. Elektryfikacja floty (powietrznej i naziemnej) to jedno z założeń strategii zrównoważonego rozwoju, realizowanej przez grupę Deutsche Post DHL.
W czasach głębokiej transformacji, jaką od ponad roku obserwujemy na świecie, szczególnie ważną rolę odgrywają zmiany w łańcuchach dostaw. Począwszy od digitalizacji, automatyzacji i robotyzacji, poprzez nieodnotowywany dotąd rozwój obsługi e-commerce, aż po zmiany na rynku pracy. Co to wszystko oznacza dla biznesu logistycznego? Dyskutować o tym będą już we wrześniu br. eksperci i uczestnicy 9. Forum Kobiet w Logistyce, które odbędzie się w Żninie.
Firma Webfleet Solutions przeanalizowała zagregowane i zanonimizowane dane dotyczące przejazdów z 12 miesięcy dla ponad 5.000 flot w całej Europie. W analizie uwzględniono dane z około 100.000 pojazdów. Wyniki są zaskakujące: ponad 82% firm flotowych mogłoby zastąpić co najmniej jeden ze swoich pojazdów modelem elektrycznym, a ponad 60% pojazdów komercyjnych w Europie mogłoby zostać zastąpionych elektryczną alternatywą. Czy warto wyposażyć swoją flotę w pojazdy napędzane energią elektryczną? Czy pojazdy elektryczne mogą być kolejnym krokiem do lepszej optymalizacji kosztów floty? Jakie są korzyści z posiadania pojazdów zeroemisyjnych i co należy wziąć pod uwagę, aby efektywnie zarządzać flotą takich pojazdów? Na te i wiele innych pytań odpowiadają przedstawiciele firmy Webfleet Solutions Poland: Wojciech Filipiak, Senior Sales Engineer oraz Agnieszka Szwaj, Marketing Manager. Jak zwykle odcinek dostępny jest zarówno na platformie YouTube jak i w serwisach podcastowych: Google Podcasts, Apple Podcasts, Anchor, Pocket Casts itp. Serdecznie zapraszamy do odsłuchania odcinka i jego komentowania!